måndag 23 januari 2012

Besök av Diwa & träning

Får väl försöka uppdatera lite så bloggen hålls vid liv. Det har varit en hel del träning senaste månaderna trots regn och rusk, och efter dom sista 2 åren med en massa snö så har det nästan varit en lättnad med "bara" regn. Men sista dagarna har det iaf kommit en del snö, och om inte annat så uppskattar vovvarna det! :)

Över förra helgen hade vi trevligt besök av Diwa (Doriz Day). Även om jag träffar Diwa ganska ofta så är det ju lite skillnad att stanna över en helg, men det gick hur bra som helst. T.o.m. tjejerna här hemma tyckte hon var ganska ok, och det är ett bra betyg. ;)
Jag kunde ju såklart inte låta bli att tjuvträna lite med henne, man kan ju alltid förstöra nåt! Haha
Jag hittade förstås lite att peta i, även om det var svårt. Det märks att Anette har tränat en massa lydnad med bra resultat, och jag har ju sett dom ganska ofta ihop oxå -dom är verkligen ett härligt team!
Nu fick jag ju passa på när inte Anette var med, för då duger inte jag. ;)

Idag träffades jag och Anette i Tingsryd för träning. Alla hundarna fick sig ett träningspass, och sen körde vi och åt räkmacka i vanlig ordning. Och en semla på det.. ;) (Och som om inte den första semlan var nog så stannade jag på hemvägen och åt en till hos mamma..) Lite shopping blev det med innan vi åkte tillbaks och tränade lydnad igen. Fick med alla vovvarna på bilder med, som sagt så gillar dom snön. ;)

Heksa fastnade på bild.



Och Luna.



Diwa



Connie




Nu får man väl titta på handboll, hoppas dom har nerverna på plats lite bättre nu. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar